Ποια είναι τα κύρια αίτια της κυτταρίτιδας;

Αν έχετε παρατηρήσει τη γνωστή όψη φλοιού πορτοκαλιού στο σώμα σας, με άλλα λόγια κυτταρίτιδα, σίγουρα δεν είστε μόνη: η κυτταρίτιδα επηρεάζει περίπου το 90% των γυναικών. Δημιουργεί «κυματισμούς» στην επιφάνεια της επιδερμίδας, συνήθως στις περιοχές όπου το σώμα αποθηκεύει περισσότερο λίπος, όπως στους μηρούς και τους γλουτούς.
Τι είναι η κυτταρίτιδα και πού οφείλεται;
Οποιοσδήποτε άνθρωπος μπορεί να εμφανίσει κυτταρίτιδα, ανεξάρτητα από τα κιλά του. Ουσιαστικά, η κυτταρίτιδα είναι θύλακες λίπους που σχηματίζονται κάτω από την επιφάνεια της επιδερμίδας, δίνοντάς της ανομοιόμορφη, κυματοειδή όψη.
Η κυτταρίτιδα επηρεάζει συχνότερα τις γυναίκες από ό,τι τους άνδρες, και η σοβαρότητά της διαφέρει από άτομο σε άτομο. Σε μερικές πιο ήπιες περιπτώσεις, τα βαθουλώματα είναι εμφανή μόνο όταν οι μύες στη συγκεκριμένη περιοχή συσπώνται. Σε άλλες περιπτώσεις, είναι ορατά όταν το άτομο στέκεται όρθιο ή όταν είναι ξαπλωμένο.
Είναι γνωστό ότι στους περισσότερους ανθρώπους η κυτταρίτιδα αναπτύσσεται μετά την εφηβεία. Πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς λόγω των οιστρογόνων που παράγει ο οργανισμός τους. Η ορμόνη αυτή ευνοεί τη δημιουργία και την αποθήκευση λίπους, ιδίως στους μηρούς, τους γοφούς, τους γλουτούς και το στομάχι. Παρεμπιπτόντως, αυτές είναι και οι περιοχές που τείνουν να εμφανίζουν κυτταρίτιδα συχνότερα.
Και υπάρχει πάντα και το ζήτημα των γονιδίων. Θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να κάνετε κυτταρίτιδα, αν έχει και η μητέρα σας. Σημαντικό ρόλο στον βαθμό σοβαρότητας της κυτταρίτιδας παίζουν και άλλοι παράγοντες, όπως το στρες, η διατροφή και ο τρόπος ζωής.
Τι μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε την κυτταρίτιδα;
Ο κυριότερος τρόπος να βελτιώσετε τη γενικότερη υγεία της επιδερμίδας σας είναι βελτιώνοντας τον τρόπο ζωής και την περιποίηση του σώματός σας. Μπορείτε να αψηφήσετε τη γενετική σας προδιάθεση με το να ασκείστε 30 λεπτά τρεις φορές την εβδομάδα. Το κολύμπι και το ποδήλατο θα βελτιώσουν την κυκλοφορία και θα ενισχύσουν τη σύνθεση ενδορφινών, των «ορμονών της ευτυχίας» όπως συχνά αποκαλούνται. Συνδυάστε την άσκηση με μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και πράσινα φυλλώδη λαχανικά, και φροντίστε να πίνετε άφθονο νερό. Έτσι, θα βοηθήσετε το σώμα σας να απαλλαγεί από τις τοξίνες. Επίσης, το τακτικό τοπικό μασάζ με μια καλής ποιότητας κρέμα θα συμβάλει στη βελτίωση της όψης της επιδερμίδας σας, ολοκληρώνοντας ιδανικά το πρόγραμμα περιποίησής σας.
Όποιο πρόγραμμα περιποίησης κι αν έχετε επιλέξει, το σημαντικό είναι να αγαπήσετε την επιδερμίδα σας και να κάνετε πάντοτε ό,τι είναι δυνατόν για την προστασία της υγείας της, όχι να ξεγελιέστε με γρήγορες λύσεις και δήθεν θαυματουργά προϊόντα!